ورود کاربران

نماز گزاردن در كنار قبر إمام معصوم، از نماز كعبه افضل است‏

نماز خواندن در كنار قبر إمام معصوم، از أفضل طاعات است، در اشعار بحر العلوم (ره)

چقدر خوب و عالى مرحوم سيد بحرالعلوم رضوان الله عليه در «منظومه» خود فرموده است:

          أكثِرْ مِنَ الصَّلَوةِ فِى الْمَشَاهِدِ             خَيرِ الْبِقَاعِ أفْضَلِ الْمَعَابِدِ 1

             لِفَضْلِهَا اخْتِيرَتْ لِمَنْ بِهِنَّ حَلّ             ثُمَّ بِمَنْ قَدْ حَلَّهَا سَمَا الْمَحَلُّ 2

             وَ السِّرُّ فِى فَضْلِ صَلَوةِ الْمَسْجِدِ             قَبْرٌ لِمَعْصُومٍ بِهِ مُسْتَشْهَدِ 3

همت سُعُودى‏ها همانند پهلوى، برای نابودی اسلام

سُعُودى‏ها همانند پهلوى، كمر خود را براى هدم إسلام بسته‏اند

خراب كردن قبور إمامان والا مقام و أوصياى رسول الله، در بقيع به دست سُعُودى ها درست در وقتى صورت گرفت كه بر هر يك از كشورهاى إسلامى، يكى از ديكتاتورهاى بنده و بَرده و سر سپرده و ناموس فروخته خود را گماشتند. در ايران رضاخان ميرپنج را سردار سپه؛ و پس از آن رئيس الوزراء، و بلافاصله به مقام سلطنت نشاندند. در تركيه، مُصْطَفى كَمال پاشا (آتاترك) را و در عراق مَلِك فَيصَل پدر ملك غَازى را، و در مصر مَلِك فؤاد پدر ملك فاروق را و همچنين درساير كشورها.

در آنوقت كه خبر تخريب قبور أئمّه بقيه به ايران رسيد؛ شيعيان جگر سوخته و عاشق اين سرزمين كه خود از جهت أمر داخلى خود و فشار سخت ديكتاتورِ تازه پا به ميدان گذارده، قدرت بر حركت نداشتند؛ كجا مى‏توانستند فكرى براى بقيع كنند؟ اين از نظر ملّت. و أمّا از نظر دولت، خود دولت با سُعُودى‏ها در التزام و تعهّد به أجانب در هَدْم دين جهت مشترك داشتند. نهايت كارى كه مردم مى‏كردند تشكيل مجالس عزادارى و اجتماع در خانه علماء و بالمآل تلگرافى كه أحياناً در إبراز تأسّف به علماى نجف و كربلا مخابره مى‏شد.

 امام شناسى، ج‏11، ص: 249

نقش وهابيت در هدم قبور إمامان بقيع‏ و كربلا

حمله وهّابى‏ها به كربلا؛ و هدم قبور إمامان بقيع‏ و نقش وهابيت در اين جريانها

وهّابى‏ها كشتار عظيمى از مسلمانان كردند؛ و هر كس وهّابى نبود؛ او را مشرك مى‏دانستند؛ و خون و مال و ناموس او را مباح مى‏دانستند. كشتارهاى آنان‏در بلاد مختلفه، در هر شهرى از سرحدّ ده هزار نفر گذشت.

با لشگرى به كربلاى مُعَلّى حمله كردند؛ و مردم آنجا را محاصره نمودند؛ و تنها در يك روز متجاوز از پنج هزار نفر كشتند؛ و أشياى قيمتى حرم مطهّر را به غارت بردند؛ و بعداً در حرم مطهّر وارد شده؛ ضريح چوبى را كه از نفايس بود كندند؛ و خرد كردند؛ و روى قبر مطهّر از آن چوب‏ها آتش افروختند؛ و با آن قهوه پختند؛ و خوردند.

در روز هشتم ماه شوّال سنه يك هزار و سيصد و چهل و پنج هجرى قمرى، تمام بِقاع متبرّكه و مشاهد مشرّفه ائمّه بقيع: حضرت إمام حسن مُجتبى، و حضرت إمام زين العابدين، و حضرت إمام محمّد باقر، و حضرت إمام جعفر صادق عليهم السّلام را با بقيه بِقاع از قبور دختران رسول الله: زينب و امّ كلثُوم و رُقَيَّه، و قبور عمّه‏هاى رسول الله: صَفِيه و عاتِكه و قبر حضرت امُّ البنين، و قبر حضرت اسمعيل بن جعفر الصّادق، و قبر حضرت إبراهيم فرزند رسول الله، و قبور تمامى أصحاب و تابعين و. أرحام و أزواج رسول الله، و صلحاء و أبرارى كه از حَدِّ إحصاء بيرون است؛ همگى را خراب و با خاك يكسان كردند.