ورود کاربران

استدلالی پیرامون غدیر و دیگر سنت ها

1- عيد مصدر است به معناي عود کردن و برگشتن . (کتاب المنجد)خوب حالا و قتي مي گويم عيد قربان : يعني برگشتن به واقعه حضرت ابراهيم و اسماعيل عليهما السلام . ووقتي مي گوييم عيد غدير : يعني برگشتن به واقعه 18 ذي الحجه و امامت حضرت علي عليه السلام . به همين جهت به يمن مبارک بودن اين روزها جشن گرفته و شادي مي کنيم . حالا مي گوييم عيد نوروز : يعني بر گشتن به تاريخي که اين واقعه شکل گرفته . يعني برگشتن به بت پرستي اصحاب رس و قتل پيامبر خدا ( الميزان جلد 15 ص312) آيا به يمن کشته شدن پيامبر خدا به دست اهالي نوروز و بت پرستان بايد جشن گرفت ؟؟؟

 2-پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله وسلم فرمودند : يوم الغدير افضل اعياد امتي . روز غدير بزرگترين عيد امت من است . (مراجعه به خطابه غدير که به کرّات مشاهده مي شود .) 
 ودر آداب غدير دستور به خانه تکاني و خريد لباس نو و موزه(کفش) نو و عطر زدن بسيار داده شده است . 
طرح يک مسئله : 
کارگري ساده با حقوقي اندک در انتظار عيدي مناسب جهت خريد مايحتاج عيد غدير از جمله کفش و لباس نو و تهيه هزينه خانه تکاني . 
سوال : اين عيدي چه زماني به او تعلق مي گيرد ؟؟؟
جواب : نوروز . 
سوال : آيا با تعلق نگرفتن اين عيدي در روز غدير او ديگر مي تواند لباس نو و کفش نو تهيه کرده و هزينه خانه تکاني غدير را بپردازد ؟؟؟
جواب : خير 
اين تعارض نوروز با غدير است که با احياء  آن که سنت جباران است سنت مرسلين کمرنگ مي شود . 
 
3-نوروز : 13 روز تعطيلات . فرصتي مناسب براي ديد و بازديد و صله ارحام و شاد باش . 
غدير : يک روز تعطيل !!!!!!! فرصتي مناسب فقط جهت رفع خستگي کار و تلاش دنيوي روز گذشته و تمام 
اين يعني احياء سنت جاهلي و خاموشي سنت مرسلين . 
و اميرالمومنين در نهج البلاغة مي فرمايند : کجايند صاحبان شهرهاي رس (اهالي نوروز) که سنت هاي مرسلين را خاموش و سنت هاي جباران را احياء کردند . (خطبه 182 مورد 16)
 
 
4-چهارشنبه سوري : تجلي ظاهري شيطان در کالبد جسم بت پرستان (زيرا اصلي ترين نماد شيطان آتش است ) 
نوروز : تجلي باطني شيطان در کالبد روح بت پرستان . 
اين نظريه اثباتي اصحاب رس (اهالي نوروز) است در کتاب  معتبر عيون اخبارالرضا علیه السلام  نقل شده . در آنجايي که مي فرمايد شيطان در روز جشن آنها از باطن درخت با آنها صحبت مي کرد و آنها را ترويج به بت پرستي مي نمود . (براي آدرس اين روايت مراجعه شود به الميزان در تفسير آيه 38 سوره فرقان) . 
 
5-خطبه 182 نهج البلاغه مورد شماره 16 که حضرت مي فرمايند : اَينَ اصحابُ مَدَائِن الرَّسِّ الَّذينَ قَتَلوا النَّبيِّين و اطفَئو سُنَنَ المُرسَلينَ و احيَو سُنَنَ الجَبّارِينَ ! 
کجايند گردانندگان شهرهاي رس که پيامبران را کشتند و سنت هاي رسولان  الهي(غدير و قربان و فطر و ...) را خاموش و بدعت هاي جباران(نوروز و امثالهم) را زنده ساختند .  
 
6-فلسفه قرار گرفتن نوروز در فصل بهار توسط بت پرستان : در قرآن مجید سوره فرقان آیه 38 خداوند متعال عنوان اصحاب رس را در کنار عاد و ثمود نام می برد و اهالی رس (نوروز) را قومی همچون عاد و ثمود معرفی می کند . و در تفسیر المیزان جلد 15 صفحه 312 مشاهده می شود که مرحوم علامه طباطبایی قدس الله نفسه الزکیه با آوردن روایتی از کتاب معتبر عیون اخبارالرضا علیه السلام اشاره ای جامع به اصحاب رس می نمایند . در میان روایت به آنجایی می رسیم که اصحاب رس درختی داشتند به نام شاه درخت ، که آن را می پرستیدند . 
حال فلسفه برگزاری نوروز در فصل بهار نیز همین است چرا که این فصل زمانی است برای سرسبزی درختان و بت پرستان برای جشن گرفتن و پرستش درخت صنوبر خود زمانی بهتر از بهار نخواهند یافت ، لذا نوروز بت پرستان و جاهلان در این فصل قرار گرفته است .   
 
خداوند شاهد و گواه که بنده حقير نظر شخصي خود را بيان نکردم و فرامين علي عليه السلام را عرض کردم . تنها بايد نفس خالي از هواهاي دنيوي و شيطاني باشد تا حقيقت را بپذيرد . 
علي در زمان خود نيز اندک يار داشت !!!!!!! 
يا علي .    

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

دیدگاه‌ها  

# جعفر كمالي 1390-12-28 17:34
سلام عليكم حاج آقا
خيلي خيلي زيبا بود واقعا استفاده كرديم
ان شاء الله كه خداوند شما را از سربازان موفق حضرت وليعصر قرار بدهد
خلاصه خيلي خيلي خسته نباشيد.
يا علي
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# سید محمد صادق بحرالعلوم طباطبایی 1391-01-04 11:05
سلام علیکم
خدا راشاکریم که هنوز اشخاصی هستند که با سوز دل از معارف حقه اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین دفاع می کنند
چو سخن ز دل برآید لاجرم بر دل نشیند
یا علی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# سید محمد صادق بحرالعلوم طباطبایی 1391-01-04 11:05
سلام علیکم
خدا راشاکریم که هنوز اشخاصی هستند که با سوز دل از معارف حقه اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین دفاع می کنند
چو سخن ز دل برآید لاجرم بر دل نشیند
یا علی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# محمد صادق 1391-01-05 21:22
خدا قوت. موفق و موید باشید.
به امید بیداری جامعۀ شیعه.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# شیعه حق 1391-01-06 00:05
عالی است . موفق باشید
یا علی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# اسلام روز 1391-01-06 00:06
بد نبود به روایت منتهی الآمال نیز اشاره ای می کردید آنجا که موسی بن جعفر عید نوروز را رد می کنند . به هر حال باتشکر از مطلب خوبتون . موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# سید صادق صادقی 1391-01-06 00:12
با سلام .
احسنت به شما دوست عزیز با این مطلب استدلالی بسیار جامع و کامل در مورد عید کافران نوروز . انشاالله در پناه خدا و زیر سایه امام زمان موفق و موید باشید .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# سيد امير حسين 1391-01-06 23:46
با تشكر از نظر همه دوستان .اميدوارم در امر احيا امر اميرالمومنين علي عليه السلام همه باهم خدمت كزار حضرت باشيم . بأعلي
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# مازیار 1391-01-31 03:32
سلام . بله درسته . حرف حق جواب نداره . سایت خوبی دارین . موفق باشین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن