ورود کاربران

استدلالی پیرامون غدیر و دیگر سنت ها

1- عيد مصدر است به معناي عود کردن و برگشتن . (کتاب المنجد)خوب حالا و قتي مي گويم عيد قربان : يعني برگشتن به واقعه حضرت ابراهيم و اسماعيل عليهما السلام . ووقتي مي گوييم عيد غدير : يعني برگشتن به واقعه 18 ذي الحجه و امامت حضرت علي عليه السلام . به همين جهت به يمن مبارک بودن اين روزها جشن گرفته و شادي مي کنيم . حالا مي گوييم عيد نوروز : يعني بر گشتن به تاريخي که اين واقعه شکل گرفته . يعني برگشتن به بت پرستي اصحاب رس و قتل پيامبر خدا ( الميزان جلد 15 ص312) آيا به يمن کشته شدن پيامبر خدا به دست اهالي نوروز و بت پرستان بايد جشن گرفت ؟؟؟

 2-پيامبر اکرم صلي الله عليه وآله وسلم فرمودند : يوم الغدير افضل اعياد امتي . روز غدير بزرگترين عيد امت من است . (مراجعه به خطابه غدير که به کرّات مشاهده مي شود .) 

بناء اسلام بر سال و ماه قمری و رسمی دانستن غدیر به عنوان عید

مبحث سال و ماه قمری و افضلیت عید غدیر خم


بناء اسلام بر سال و ماه قمری و رسمی دانستن غدیر خم به عنوان عید است

(بحث قرآنی-روایی-تاریخی-عقلی) 

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

وَصَلَّی اللهُ عَلی سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ وَ آلهِ الطّاهِرِین وَ لَعنَةُ الله عَلَی اَعدائِهِم اَجمَعین 

وَ لاحَولَ وَلاقُوَّةَ اِلّا بِالله العَلی العَظیم

مبحث قرآنی :

1-    * و عاداً و ثموداً و اَصحب الرّسّ و قروناً بین ذلک کثیرا *(سوره فرقان آیه 38)

ترجمه : و نیز قوم عاد و ثمود و اصحاب رَسّ و طوایف دیگر بین اینها را به کیفرشان هلاک کردیم.

تفسیر کلمه رس (المیزان جلد 15- صفحه 312) : در کتاب عیون الاخبارالرضا از ابا صلت هروی از حضرت رضا (ع) روایت کرده که امیرالمومنین (ع) در حدیثی طولانی که راجع به داستان اصحاب رس است فرمود :

نامه ای به پدر و فراموشی غدیر

 

 آورده اند روزی ابی بکر (خلیفه اول) در نامه ای به پدرش نوشت :

((که ای پدر اکنون که من بعد از پیامبر خلیفه مسلمین شده ام خوب است توام با من بیعت کنی ومرا زین پس خلیفه خود بدانی))